Kevään ekat EPK:n treenit. Aloitettiin paikkamakuulla. Lili meni paikkamakuuseen samalla kun Nemo-rottis treenasi. Surkea paikkamakuu. L nousi melkein saman tien istumaan, kun olin ehtinyt kävellä paikalleni. Olin siis selkä Liliin päin. Kävelin takaisin sen luo ja laitoin uudelleen maahan. Se nousi vielä pari kertaa istumaan, rapsuttaamaan itseään tms. Ja haukkui muutaman kerran maassa ollessaan! Tosi surkeeta. Mietin jälkeen, että vein varmaan sen liian nopeesti makuuseen. Eli pitäis tehdä sen kanssa ensin jotakin, jotta saa pahimmat innot pois. Antaa tutustua vähän kenttään tms. Ja täytyy ensi kerralla tehdä helppo ja lyhyt, jotta onnistuu varmasti. Täytyy nyt treenata tota selkä siihen päin olemista ilman koirahäiriötä. Vitsi, että harmittaa, kun meni niin huonosti.

Henkilöryhmä. Hyvin meni, ihan vähän L piippasi, muuta ei huomautettavaa.

Liikkeestä seisominen. Hyvä. Teki heti pari oikein, sitten yhden hitaan, josta en palkannut, ja sitten tarjosi istumista. Pari onnistumista loppuun.

Luoksetulon eteentuloasentoa. Hyvin meni, sanoi Kati. Itse koitan viilata sitä vielä suorempaan, kun se jotenkin tuntuu olevan vähän vinossa oikealle. Oon varmaan antanut namia liian usein vasemmalla kädellä. Täytyy nyt muistaa antaa vähintään yhtä paljon oikealla. Lopuksi yksi vauhtiluoksetulo, joka meni hyvin. Ja iloista leikkiä lopuksi!

Kati huomautti, että mun pitäisi olla iloisempi ja innokkaampi itse, jotta koirallakin olis kivempaa. Varmaankin ihan totta, täytyy nyt tsempata tossa ja olla vähemmän totinen. Mulla on varmaankin paha tapa hinkata tylsästi liian kauan ja leikkiä ja innostaa liian vähän. Täytyy nyt skarpata tätä!

Leena