Torstaina ei puuhailtu kummepia, peruslenkkeilyt tietysti. Ramon kanssa käytiin pari hakuryhmäläisen kanssa ottamassa ilmaisut Ikealla. Marjo ukkona, sarjat ehkä reilu 10, 40 +, 20 +, 30 +. Aika hyvin haukkui, vaikkakin tokalla sarjalla näkyi neitokaisen herkkismäisyys. R veti Marjon luo kirmatessaan naamalleen lumeen ja siitä hetkeksi hämääntyi ja haukun aloittaminen kesti hetken. Muuten aika jees.

Myös perjantaina oli koiksulaisilla vähän tylsää. Käytiin Simpan kanssa juhlistamassa S:n vanhan duunin loppua ja uuden alkua. S siirtyy eläinlääkikseen tekemään väikkäriä. Aiheena lypsykarjan epidemiologia :-)

Eilen sitten Ärräläisellä hakutreenit Kattilajärvi II:lla. Paljon uutta ja tosi märkää ja raskasta lunta, lämpötila ehkä asteen plussalla, tosi seisova ilma, sumuistakin vielä.

Ramolle ensin haukutus, Kati ukkona. Eka reilu 10 ja sitten pidempi siten, että itse siirryin koiraa kohti. Tosi tarkkaan R seuraili, kun lähestyin mutta ihan OK haukku kuitenkin. Näitä voisi nyt alkaa tehdä joka kerta kun haukutetaan, koska – kuten arvasin – R pitää tarkasti ”korvalla” mun lähestymistä.

Radalla sitten vain kaksi ukkoa etukulmissa, ukkoina Merja ja Sari. Eka Sari oikealla. Oikein loistopisto ja varman kuuloisen haukut. Kympin kohdalla pätkäisi – se johtui kuulemma koiran lähelle puusta pudonneesta lumesta – mutta jatkoi ja Sari odotti n. kympin lisää. Ukot oli ohjeistettu siten, että syöttelevät namppoja rauhassa, kunnes mä tulisin paikalle ja vähän sen päälle. Hyvin toimi, Ramolla ei ollut kiire mun luo vaan malttoi hyvin.

Toinen pisto vasuriin meni yhtä hienosti ja siellä tuli hyvät haukut, parisenkymmentä varmaan. Taas menin Ramon ja ukon luo ja Merja palkkaili rauhassa. Perusnamppojen päälle vielä Cesar-herkut ja frisbee.

Oikein hyvä treeni. Kati kanssa juteltiin, että mun kannattaa nyt joka kerta mennä ilmaisun aikana/jälkeen Ramon ja ukon luokse. Pitkään näin teinkin aiemmin, kun R oli pienempi, mutta jonkin aikaa oon ollut laiska. Täytyy nyt kuitenkin tehdä tästä taas tapa, koska kuten Kati sanoi, mä olen Ramolle niin ”vahva”, että täytyy varmistaa, ettei sillä tule missään vaiheessa kiire ukolta pois mun luokse.

Treenien jälkeen treffattiin Mari&Geri Äijänsuolla ja kierrettiin lenkki. Kerran Ramo taas päristeli Gerille, kun G tuli liian lähelle mua ja Ramoa. Tänään Mari ja Geri kävivät vielä meillä varmistamassa, että sisätiloissakin sujuu OK. Geri tulee nimittäin meille taasen hoidokiksi reilun viikon päästä. Taas Ramo kerran pärähti Gerille, kun Tuukka tuli käymään. Kun R oli Tuukan kyhnytettävänä, Geri tuli Ramon mielestä liian lähelle. Muutoin sujui ihan jees, joten Gertrud liittyy meidän seuraan, kun Mari lähtee maailmalle viikoksi.