Molemmat pääsivät tänään tokoilemaan, erikseen tosin. Rampen kanssa käytiin pallokentällä. Laitoin pienen ruudun valmiiksi alusta ruudussa ja kävin vielä itse ruudussa näyttämässä alustaa. Meni tosi hienosti! Hyvä vauhti penskalla ja innolla ruutuun. Tehtiin reilu viisi toistoa, palkkasin osin nampalla, osin (uudella ihanalla) frisbeellä. Liikkeestä seisomista ja erikseen seisomassa
pysymistä, kun itse pyörin koiran ympärillä. Hyvin meni, jatketaan näitä. Oikealle käännöksiä paikallaan, pienessä liikkeessä, kaarrosta seuruussa oikealle. Ihan jees, pari hyvää oivallusta Rampelta.

Paikkaistumista, olin aika lähellä ja palkkailin aika usein. Paikkamakuu, joka olikin sitten vähän omituinen. Lähellä rellesti orava puussa, sitä oli pakko vilkuilla. Kun kävin kauempana, R päästi pari inahdusta (!). Kun olin lähempänä, meni OK. Täytyy tehdä nyt niin, että olen ainakin aluksi lähellä ja siitä vähitellen käyn kauempana.

Ruudusta jäi tosi hyvä fiilis, samoin seisomisista. Tuo paikkamakuu ihmetyttää, täytyy nyt tehdä sitä kotona ja helpolla paljon ja koittaa itse olla stressaamatta liiaksi, koska R epäilmättä lukee musta suoraan, jos oon itse epävarma. Suht hyvin muistin keskittyä omaan tekemiseeni ja olemiseeni ja höpsöttelyn välttämiseen mutta jälkikäteen mietin, että jotakin turhia höpisin
kyllä koiralle liikkeiden välissä. Nyt se hiton suu suppuun...

Simo&Lili kävivät siis myös tokoilemassa. Raporttia sain mutta päässyt jo unohtumaan, höh.

Illalla Ramon kanssa kaukoja, lähinnä seiso-ligg-seiso. Häivyttelen namppakättä seisomaan nousemisesta vähitellen, tänään päästiin jo piiru eteenpäin.

Pakko taas todeta miten liikuttavan läheisyydenkaipuinen tuo pieni koira on. Lueskelin illalla sohvalla tenttiin ja Ärrän oli IHAN pakko saada läheisyyttä. Päästin molemmat sohvalle ja Lili meni omalle paikalleen orrelle eli selkänojan päälle = omaan rauhaansa. Rampe tuli mun syliin ja tunki päänsä vuoroin kainaloon vuoroin mun leuan alle. Lämmitti mukavasti viluista oloa.